Táplálkozási tanácsok

A legtöbb edző általában nem végzett dietetikus, így hivatalosan nem segíthetne neked a megfelelő étrend kialakításában. Ennek ellenére a tapasztalt edzők gyakran átlátják a különböző makro-tápanyagokat, valamint azt is, hogy ezek közül melyikre van szükséged céljaid eléréséhez, így még hasznosabb tanácsokkal is el tudnak látni, mint egy hivatalos képesítést szerzett dietetikus. Az igazán jó edző segít a megfelelő ételek kiválasztásában, hogy melyik tápanyagból (kalória, fehérje, szénhidrát, zsír) hány grammra van szükséged naponta, valamint a különböző étkezések helyes időzítésében is, ami különösen fontos szerepet játszik céljaid elérésében, és azt is befolyásolja, hogy hogyan érzed magad a bőrödben.

A legtöbben azt gondolják, ha fogyni akarnak, akkor elég az, ha nem esznek. Vesztes játszmába kezdenek, ha éhezéssel akarsz fogyni, ha stabil eredményt szeretnél, akkor hosszú távban kell gondolkodnod, és a tested működésével összhangban kell cselekedned.

Az egészséges életmód három alap pillére: Táplálkozás, Tudatosság, Testmozgás.

Az energia megvonással járó (szénhidrát megvonással) fogyókúra okoz látszat fogyást!

Felhívnám a figyelmet 4 hibára:

  • Túl sok/ kevés kalória bevitel.
  • Rendszertelenség / kalória bevitel különböző. Ez annyit jelent, hogy két nap közötti táplálkozás nem lehet 150 Kcal-nál több!
  • Helytelen tápanyag arányok. A napi tápanyag 55% szénhidrát, 20-25% fehérje, 25-30% zsírok.
  • Nem megfelelő étkezési gyakoriság.

táplálkozás